mitt i grönskan

dagen har präglats av göranden, delvis i det gröna
så fort regnet slutade gick vi ut och spanade in vår skogsväg, sly behöver röjas så att lastbilen som ska borra brunn kommer in, tänk att byggprojekt alltid är förenat med sådant man inte alls kunde ana innan projektet drog igång


fortsatte promenaden på grusvägen bort till hagen där fåren låg och tuggade, studerade dem en stund men gick sedan vidare till sjön, på badplatsen var det tomt idag, vem vill bada i småregn, gick en vända runt badplatsen och styrde sedan kosan hemåt igen, uppförsbacken gjorde mig varm och jag ökade takten

uppvärmd och redo tog jag mig an kampen mot det höga gräset med diverse maskiner, äntligen! lupinerna har tagit över hela tomten och växer i massor på vår tomt, jag älskar dem men när de invaderar gräsmattan är de inte lika roliga, men nu är alltså de flesta borta

varm och glad tog jag mig en japanska dusch i bäcken, skön avslutning på en aktiv dag, nu väntar middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback