Om inte vingarna håller

Om inte vingarna håller, ropa på mig
jag kommer springande för dig, till dig
så kunde det låta när vi var små
men nu
tar vi itu med oss själva och skapar distans
individer som klarar sig själva,
vuxna

Som barn såg vi för mycket
känslorna brann, slets itu
vi lagar dem nu

Vårens maskrosor är nya
jag plockade dem för trettio år sedan
nu går mitt barn där och plockar, långa kladdig stjälkar
som gör smutsiga ringar på händerna
blommor som fröar av sig i vagnen
och en liten som sover

Förälder till nya människor
som lär sig hela tiden
och jag med
ser nya saker, möter nya världar
leker, spelar fotboll, gräver
sjunger
en sång, gungar, springer
skrattar
tillsammans

Två barn
glada lika olika roliga små
i en stor värld med föräldrar som orkar
och inte

Låter dem vara petiga och retiga,
som ger
leenden och värme

Jag tror det är det som håller mig frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback