så är det jul, nu igen

julen med alla sina förväntningar står för dörren, julen skrapar inte med foten och frågar om den får komma in, julen kliver på och stannar till el-ljustakarna ser bleka ut i fönstret och julen glider ut lika självklart som den klev på, julen får mig att stanna uppe för länge på kvällarna, den får mig att tänja på gränserna och ställa mig att baka bröd klockan elva på kvällen eller varför inte göra pepparkaksdeg klockan nio en söndagmorogn, handla julklappar klockan tjugotvå och provsmaka den goda osten vid tolv på natten, julen är upp och ner, dygnet har förlorat sina vanliga tider och mörkret gör att jag ändå är trött så varför inte lägga i en extra växel och baka lite mer eller grava lite lax eller slå in lite julklappar eller varför inte få iväg julkorten som jag beställt i god tid men som fortfarande ligger i en plastpåse, ja varför inte fira lite jul med en promenad runt årstaviken och sedan läsning...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback