Marsmorgon

Ljuset släpar, gruset på trottoarerna virvlar runt i den nordliga blåsten, vattenpölarna har ett tunt lager is och när jag svänger av mot Skeppsholmen då får jag vinden i ryggen och solen i ansiktet. I tankarna samlas alla gånger jag gått här, längs kajen, på kullerstenarna med Nationalmuseum på vänster sida, stort och stängt. Och på höger sida båtarna, som ibland just kommit in till kaj. Ofta möter jag hundar med sin husse eller matte. På bron möter jag turister som yrvaket går över bron, från vandrarhemmet mot stadskärnan för att upptäcka och se. Över bron tar jag backen upp, idag med spänst i benen, solen sprider sig i hela kroppen och gymnastikskorna studsar fram. Väl framme vi Skeppsholmens folkhögskola, suger jag i mig lite extra av vårluften innan jag går in och påbörjar arbetsdagen. Här inne spelas det på intrument, det lagas mat och förbereds fika i köket, de flesta deltagarna på allmän kurs är ute och jobbar i projekt så det är ovanligt tyst och lugnt, så tittar jag in på deras projektsidor på nätet och där syns aktiviteten nu istället. Det är intervjuer som  filmas, spelas in och redigeras, det är möten som  bokas och förbereds, det är bilder som tas och texter som skrivs. Vi närmar oss redovisning av projekten som blir då Skeppsholmens folkhögskola har öppet hus den 2 april klockan 12 till 18. Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback