orden

nog är det konstigt att orden trillar ut genom munnen och låter sig uppfattas av någon annan, ibland till glädje och ibland till irritation, ja nog kan orden säga mycket som kan bli bra och inte så bra, orden kan få oss närmare varandra och skapa avstånd, skrivna ord stannar kvar men också det sagda kan ringa länge i öronen, orden hjälper mig att förstå när begriplighet är det som tröstar, orden hjälper mig att förbli novis när det är det som tröstar, orden lägger sig på tungan och vilar ibland, klibbar ibland fast och kommer ut i fel ordning med fel tonfall, når inte fram, andra gånger blir det flow, flöde, som ett rinnande vatten, orden ligger nära hjärtat i en liten ask som jag kan öppna och stänga men den går alltid att fylla på, där finns oändligt med utrymme, som rymden, ett rum

Kommentarer
Postat av: Linda

ordens gåva och förbannelse. det finns så mycket i ord.

Postat av: Klas

Hej Alva!

Har länge tänkt skriva ett brev till er med anledning av Annagretas bortgång. Det kanske blir av någon dag, men i väntan på den dagen vill jag bara aningen konventionellt beklaga hennes bortgång som pappa noterade i Dagens Nyheter.

Jag minns henne så väl, när vi åt gåslever och drack sauternevin, när vi dekanterade det där gamla rödvinet som stått och bidat sin tid, när hon gjorde hemmagjorda kroppkakor, med mera.

Det är små minnen jag har med mig från Annagreta. Hälsa mor och bror.



Varma hälsningar,



vännen Klas

2009-03-05 @ 09:33:38
URL: http://ornkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback