blygheten är en mur

Jag vill stanna kvar i ditt blickfång
vara kvar i dialogen med dig
därför svarar jag
som att kasta ut en krok
fånga dig
så som du fångar mig
med din blick, med dina ord,
med dina förväntningar på vad jag kan
vara

mitt ordflöde tar ny fart
som om jag kan frysa våra ögonblick tillsammans
skriva ner dem här och få vara kvar i känslan
länge,
flera timmar, hela dagen

min blyghet har inga gränser
den är en mur som stänger igen alla vägar in till mig

förälskelsens tunga är blommig
rosorna hoppar ur munnen
kinderna blossar
blicken väjer undan, sänker sig
för detta får inte synas
vad kan hända då
vem kan se

hur överlever jag
min kropp talar och jag tystar den med arbete
bygger upp en låtsasvärld
där vi möts, blommar ut
falnar långsamt
möter dig på nytt
och är öppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback